A karantén alatt soha nem látott méreteket öltött az online kereskedelem, bár még mindig sokan csak a készpénzes, személyes vásárlásban bíznak. Ez sajnos nem véletlen, hiszen rengeteg rossz tapasztalatot szereztek már megbízhatatlan webáruházak kókler szolgáltatásaival. Lássuk hát, miből tudhatjuk, hogy a webshop, ahol épp a pénzünket igyekszünk elkölteni, valóban megbízható.

1. Design

Apróságnak tűnhet, ám mégis nagyon árulkodó szempontról van szó. Azok a cégek, akik valóban adnak a presztízsükre, és fontosak számukra a vásárlóik, sok pénzt áldoznak a felhasználói élményre. Ez azt jelenti, hogy a webshopban a lehető legegyszerűbben, mégis a legoptimálisabban lehet navigálni egyik helyről a másikra. Minden egyértelmű és egységes. A mai, trendi webáruházak reszponzívak, vagyis mindenféle eszközről (telefonról, asztali gépről, tabletről és laptopról) is használhatók, jól működnek, és nem veszítenek az élményből sem. Ha ön a telefonján próbál webáruházban vásárolni, de az oldal szétcsúszik, a navigálás nehézkes, jobb, ha inkább nem itt vásárol. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek a webáruházak csalók, és pénzt lopnak, de ha a designra sem áldoznak, akkor valószínűleg felmerülhetnek egyéb problémák is – mint például a garancia érvényesítése, a szállítás, de akár az adatkezelés is bajos lehet. A design azonban még nem minden!

2. Biztonság

Amikor egy weboldal pénzügyi tranzakciókat hajt végre, alapfeltétel, hogy ne lehessen feltörni. Ha az oldal behívásakor a bal felső sarokban zárt lakat ikont látunk, biztonságos oldallal van dolgunk. Ha a lakat nyitva van, akkor az oldal nem biztonságos, tehát jobb elkerülni. A lakatra kattintva megjelenik egy kis ablak, amely tartalmazza az oldalra vonatkozó biztonsági információkat. Azonban ez még mindig nem jelent teljes bizonyosságot.

3. Biztonságos fizetés, adatkezelés és a cég adatai

A legfontosabbak egyike! Nem mindegy ugyanis, milyen lehetőségeket biztosít az adott webshop. Első lépésnek jó, ha az oldalon feltüntetik az elfogadott bankkártyák logóit, esetleg más, ma már széles körben elfogadott fizetési lehetőséget is (pl. Barion, SimplePay, Paypal, stb.). Innen azonban még mindig nem lehetünk 100%-ig biztosak abban, hogy jó helyen akarunk vásárolni. Az Általános Szerződési Feltételeknek minden esetben tartalmaznia kell az áruházat üzemeltető cég adatait, ezek alapján könnyen ellenőrizhető, hogy mi a cég jelenlegi helyzete. Érdemes jól utánanézni, hogy magyar vagy külföldi üzemeltetésű webshopban jár-e. A külföldi üzemeltetésű webáruházakkal nehézkesebb az ügyintézés, probléma esetén könnyen "felszívódhatnak". Az az oldal, ahol nincs az adatkezelésre kialakított és feltüntetett szabályzat (GDPR-nak megfelelő), akkor inkább keressünk más webáruházat.



4. Szállítás és visszáru-kezelés

Egy megbízható webshop oldalán külön fejezetet szentelnek annak, hogy részletesen leírják, hogyan, miként zajlik a kiszállítás, lehetőséget adnak (sőt kérik is), hogy a csomagot a futár jelenlétében ellenőrizzük. Így van lehetőség arra, hogy az esetleges problémákat kiküszöböljük. Az oldalon közlik azt is, hogyan követhetjük nyomon a már elindított csomagunkat, és milyen gyors a kiszállítás. Általában az 1-2 munkanap az optimális, ebből tudhatjuk, hogy nem akkor rendelik meg a terméket, amikor mi leadtuk a rendelésünket, hanem rendelkeznek az adott áruval – ha pedig mégsem, az a termékoldalon fel van tüntetve jól láthatóan.
Bármilyen jó is egy termék, előfordulhat, hogy mégsem erre gondoltunk, nem felel meg valamiért. Jó, ha egy cég rugalmasan kezeli a visszárut, hiszen online vásárlás esetén nincs arra lehetőség, hogy a megvásárolt terméket kipróbáljuk, megszagoljuk, tehát semmilyen érzékszervi vizsgálatnak nem tudjuk alávetni – ezért nagyon jó, ha a csomagot ellenőrizzük még a futár előtt. A visszárura vonatkozó tudnivalókat is jó, ha megtaláljuk a webshop oldalán. Itt minden olyan információ szerepel, amire szükség van ahhoz, hogy érvényesíteni tudjuk vásárlói jogainkat. Az a webshop, ahol nem foglalnak állást a csomagok visszaküldéséről, aggodalomra adhat okot.

5. A Google és egyéb vélemények

Az internet azért is nagyon jó dolog, mert ismeretlen emberek eszmét cserélhetnek, tapasztalatokat oszthatnak meg egymással. Így könnyedén rákereshetünk a kiválasztott webáruházra a Google-ban, ami ki fogja adni az azzal kapcsolatos véleményeket. Másik lehetőség a social media. Rengeteg véleményt lehet olvasni az egyes cégekről, szolgáltatásokról. Érdemes időt szánni erre, mielőtt nagyobb összeget költenénk el valahol.

+1 Az ügyfélszolgálat

Az a webshop, ahol nincs feltüntetett telefonszám, vagy más elérhetőség, azonnal kerülendő. Az online vásárlásnál ugyanis nagyon fontos, hogy probléma esetén legyen, hol jelezni azt. Az ügyfélszolgálat jó, ha munkaidő alatt elérhető, hogy minden kérdésünket feltehessük akár már a vásárlás előtt.

Nézzen körül megbízható webáruházunkban, ahol minden hajtípusra megtalálhatja a megfelelő, minőségi termékeket.